شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

كتاب جولان جوانمرد رونمايي شد

۲۳ بازديد

كتاب جولان جوانمرد رونمايي شد
سعيد جليلي: الگوي پيشرفت برگرفته از نگاه بسيجي به مسائل كشور است
سعيد جليلي در رونمايي از كتاب «جولان جوانمرد» گفت: نكته اول اينكه مرحوم خالدي در تمام عمرش دور از تشريفات و خودنمايي كار كرد. حالا سوال اين است اين جلسه چه سنخيتي با اين شخصيت مي‌تواند داشته باشد؟
سعيد جليلي: الگوي پيشرفت برگرفته از نگاه بسيجي به مسائل كشور است
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «جولان جوانمرد؛ تاريخ شفاهي دكتر احمد خالدي» رونمايي شد. در اين نشست كه به همت انتشارات راه يار برگزار شد، دكتر سعيد جليلي؛ نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي، محمدعلي زمانيان؛ محقق و نويسنده كتاب، محمدمهدي رحيمي؛ محقق كتاب، ميلاد حبيبي؛ مجري‌كارشناس و خانواده و همكاران مرحوم خالدي حضور داشتند.

سعيد جليلي در اين مراسم گفت: نكته اول اينكه مرحوم خالدي در تمام عمرش دور از تشريفات و خودنمايي كار كرد. حالا سؤال اين است اين جلسه چه سنخيتي با اين شخصيت مي‌تواند داشته باشد؟

وي افزود: اولا اين كتاب و رونمايي آن يك كار شكلي و نمايشي نيست بلكه كاري محتوايي است. از ابتدا كه فكر تهيه اين كتاب صورت گرفت بر اساس پاسخ به يك ضرورت بود. حال اين ضرورت چيست؟ 

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت اظهار كرد: در كشور ما مشكلات و كمبودهايي وجود دارد اما در كنار اين كمبودها سخن از پيشرفت هم هست و نظام در بسياري از موضوعات توانسته پيشرفت‌هاي مختلف داشته باشد. سؤال اين است كه اين پيشرفت‌ها در كجا رقم خورده است؟

سعيد جليلي گفت: پاسخ اين پرسش در دفاع مقدس بيان شده است كه اگر موفقيتي شكل گرفته در پس يك تلاش و تفكر متفاوت بوده كه توانسته آن موفقيت‌ها را رقم بزند. 

او ادامه داد: اگر در دفاع مقدس توانستيم موفقيت داشته باشيم به تعداد توپ و تانك بستگي نداشت بلكه بستگي به يك تفكر و انديشه بسيجي بود كه به عنوان يك نرم افزار متفاوت عمل كرد كه رزمنده و فرمانده به آن مقيد بودند و اين موفقيت‌ها را شكل دادند و الگوي جديدي را به وجود آوردند.

اين مقام مسئول عنوان كرد: حالا چگونه مي‌توان اين موفقيت‌ را در كتاب بيان كرد و تفاوت انديشه را شرح داد؟ آيا در ساختار بوروكراتيك و اجرايي مي‌توان چنين نگاهي را بروز و ظهور داد؟ اگر ما در ۴۴ سال توانستيم افتخارات و پيشرفت‌هايي را كسب كنيم برگرفته از انديشه و نگاه بسيجي است. نگاهي كه امروز بسيار به آن نياز داريم و بايد در جامع تكثير شود. همان نگاهي كه پاسخ بسياري از سؤالات جوانان را در بردارد.

مقالات ديگر: خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.