سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

جشن تولد‌هاي لاكچري با اجاره ساعتي مدل‌هاي كارتوني

۱۸ بازديد

جشن تولد‌هاي لاكچري با اجاره ساعتي مدل‌هاي كارتوني

تشريفات مجالس

مدتي است جشن‌تولد‌هاي لاكچري كودكان با حضور مهمانان ويژه‌اي كه گريم شخصيت‌هاي كارتوني را دارند برگزار مي‌شود و دعوت آن‌ها هزينه زيادي روي دست ميزبان مي‌گذارد.


خليج فارس:تقريبا چيزي شبيه به برگزاركننده‌هاي مراسم‌هاي عروسي هستند؛ با همان قواعد و با همان چهارچوب‌ها. البته كه خيلي هم چهارچوب‌هاي سخت و محدودكننده‌اي ندارند.

به گزارش«خليج فارس» به نقل از ايرنا، آن‌ها گزينه‌هاي مختلفي را روي ميز و پيش‌روي ميزبان جشن مي‌گذارند و كم و زياد شدن هركدام از آن‌ها، در مقدار قيمت نهايي‌شان، تاثيرگذار خواهد بود؛ چيزي شبيه به همان گل‌آرايي و آتش بازي و ديگر سور و سات يك مراسم عروسي؛ اين‌بار در قالب جشن تولد، آن هم تولدي كودكانه كه پدر و مادر‌ها حاضرند براي شادي و خاص بودن مراسم‌شان هم كه شده هزينه زيادي برايش بپردازند.

هر دو ساعت يك ميليون و صد
خانمي تلفن را برمي‌دارد و در برابر سوال‌مان درباره شرايط برگزاري يك جشن تولد كودكانه، اولين سوالش سن كودك است؟ بعد آن شروع به پاسخ مي‌كند: «ما تولد كودك را دو ساعته برگزار مي‌كنيم؛ براي يك ساعت برنامه بازي و مسابقه داريم و با ابزار و وسايل‌مان حسابي بچه‌ها را سرگرم مي‌كنيم. نيم ساعت مياني مراسم را صرف بريدن كيك و باز كردن كادو‌ها مي‌كنيم و نيم ساعت آخر هم اگر بزرگسالان باشند، به پايكوبي و شادي آن‌ها اختصاص مي‌دهيم.» بعد از آن، يك راست مي‌رود سر اصل مطلب: «براي دو ساعت يك ميليون و صد هزار تومان دريافت مي‌كنيم.».

اما انگار هنوز به آن اصل مطلبي كه مي‌خواهيم نرسيده‌ايم، چون حرفي از پرنسس‌هاي شهر ديزني و عروسك‌هاي رنگارنگي كه قرار است كه با بچه‌ها در اين جشن شركت كنند، نمي‌زند: «اگر عروسك تن‌پوش بخواهيد، پانصد هزار تومان به اين مبلغ اضافه مي‌شود.» و بعد هم از حباب‌بازي انتهاي جشن تولد مي‌گويد كه حتي از تن‌پوش‌هاي عروسكي هم گران‌تر است و چيزي حدود هشتصد هزار تومان براي ميزبان آب مي‌خورد.

اما مگر اصل تولد به همان عروسك‌ها و پرنسس‌هايش نيست؟ انگار اينطور نيست چرا كه خانم پشت خط معتقد است كه دي‌جي خودش به تنهايي مي‌تواند از پس مراسم بربيايد و عروسك‌ها و شخصيت‌هاي كارتوني، گزينه‌هاي ويژه هستند و اضافه شونده به برنامه اصلي هستند.

شخصيت‌هاي كارتوني ميزبان مهماني‌هاي خصوصي
حالا نه‌تنها اين تن‌پوش‌ها كه آدم‌ها خودشان را به شكل شخصيت‌هاي كارتوني مي‌كنند و ميزبان بچه‌ها در شادي‌هايشان مي‌شوند. اين را آقاي رحيمي، يكي از قديمي‌ترين برگزاركننده تئاتر‌هاي خياباني مي‌گويد كه در كنار اين شغلش، تن‌پوش‌هاي عروسكي هم مي‌سازد و مي‌فروشد و اجاره مي‌دهد: «در سال‌هاي پيش، پاي اين عروسك‌ها به مراسم‌هايي كه در مهدكودك‌ها برگزار مي‌شد باز شد؛ مراسم‌هايي كه فقط شايد جنبه سرگرمي و حتي آموزش براي بچه‌ها، آن هم در محيط آموزشي مهدكودك و مدرسه را داشت.»، اما به مرور زمان، تولد گرفتن با حضور اين شخصيت‌ها، در خانه‌ها هم مرسوم شد: «حالا ديگر فقط بازي و سرگرمي نبود؛ ما با مراسمي شبيه به يك جشن عروسي روبرو بوديم.»

ما با يك صنعت روبه رو هستيم
حالا كار از سرگرمي و شادي گذشته است؛ ما با يك صنعت روبرو هستيم. صنعتي به نام تم تولد كه با خودشان نه‌تن‌ها شخصيت‌هاي عروسكي كه خيلي حاشيه‌هاي ديگر هم به مهماني‌هاي خصوصي آوردند. يكي از كساني كه شماره‌اش در فضاي مجازي دست به دست چرخيده است و مسئول اجراي اين مراسمات شناخته مي‌شود، وقتي كمي احساس صميميت و راحتي با ما مي‌كند، برايمان مي‌گويد كه راننده تاكسي‌هاي اينترنتي است و هر وقت برنامه‌اي پيش بيايد، ارگ و وسايلش را جمع مي‌كند و شبي را در آن مراسم مي‌گذارند: «هرچه گزينه اضافه هم بخواهند، ازقبل تهيه مي‌كنم و يك گروه مي‌شويم وبه جشن مي‌رويم؛ اتفاقا مشتري‌هايمان خيلي از برنامه‌هايمان راضي هستند.»

انصافا هم وقتي فيلم و عكس مراسم‌هايش را نشان‌مان مي‌دهد، مي‌بينيم كه راست مي‌گويد و يك تولد شاد و هيجان‌انگيز برگزار كرده است. اما واقعا اگر كسي از او بپرسد شغلش چه است، چه جوابي مي‌دهد؟: «اين روز‌ها ديگر همه كارمند و فروشنده يا دكتر و مهندس نيستند؛ انواع و اقسام شغل‌ها به وجود آمده است كه نياز به جا و مكان خاصي هم ندارد. مي‌دانيد؟ ديگر شغل‌ها كم‌كم به اين سمت مي‌روند؛ تو بايد بتواني از توانايي‌ها و ابزار‌هايي كه در اختيار داري، كسب درآمد كني.»

با گريم شناسايي نمي‌شويم
بيشتر شبيه يك گروه دوستانه هستند تا يك مجموعه حرفه‌اي با جواز و قوانين مشخص؛ پيشنهاد يكي از دوستان باعث مي‌شود سراغ لباس‌هاي السا و آنا و سيندرلا موجود در بازار بروند و خودشان را به شكل شخصيت‌هاي محبوب دختربچه‌ها در بياورند.

شخصيت‌هايي كه آنقدر روي بورس هستند كه بشود تم مناسب با آن را هم چيد و يك جشن تولد مورد پسند براي بچه‌هاي امروزي برگزار كرد. اطمينان؟ امنيت؟ قانون؟ همه‌چيز دقيقا مشابه مراسم‌هاي عروسي بسياري است كه در باغ‌هاي خصوصي اطراف شهر برگزار مي‌شود؛ عروسي‌هايي كه البته حالا به خاطر همه گيري بيماري كرونا از رونق افتاده اند.

مي‌گويند با گريم پرنسس‌ها به راحتي در عكس‌ها حاضر مي‌شوند، چون با آن لباس و آرايش قابل شناسايي نيستند و ريسك‌هاي احتمالي اين شغل نوپا را پذيرفته اند.

فقط به درآمدش فكر مي‌كنم
برخي از آن‌ها با افتخار از داشتن هنر اجراي برنامه و سرگرم كردن مردم مي‌گويند و برخي ديگر هم مي‌گويند كه كسي از دور و اطرافيانشان خبر ندارند كه مشغول چنين شغلي هستند: «خوب يا بد اين شغل ماست؛ آدم در اين روز‌هاي سخت هركاري از دستش برمي‌آيد بايد انجام بدهد تا محتاج ديگران نشود. ما ديديم اين صنعت طرفداران خوبي پيدا كرده است، تصميم گرفتيم با هم يك گروه تشكيل بدهيم و هركدام در كنار شغلي كه داريم، اين كار را ادامه دهيم.» به خوبي مي‌دانند شغلي موقتي كه دارد ممكن است امروز مخاطب داشته باشد و فردا نه: «مگر به مرور زمان، برخي از مشاغل و اصناف از جامعه حذف نشدند؟ مثل آژانس‌ها؟ تاكسي‌هاي اينترنتي آمدند و جاي آن‌ها را گرفتند. اين هم ممكن است امروز باشد و فردا نباشد، اما مي‌شود با درآمد امروز، فردا را ساخت و راستش تمام اعضاي تيم ما هم فقط به همين فكر مي‌كنند.»

 

کارتون‌های انگلیسی یکی از وسایل موثر و جذاب برای آموزش زبان به کودکان و حتی بزرگترین افراد هستند. این کارتون‌ها به وسیله داستان‌های شیرین، شخصیت‌های جالب و رنگارنگ، تصاویر زیبا، و موسیقی متن هیجان‌انگیز، افراد را به یادگیری زبان انگلیسی ترغیب می‌کنند. این ابزار آموزشی به دلیل ساختارهای ساده داستان‌ها، کلمات روزمره و تکرارهای فراوان، بهبود مهارت‌های شنیداری و گفتاری فراهم می‌کند.

 

همچنین، کارتون‌های انگلیسی معمولاً با مضامین متنوعی از اجتماعی، فرهنگی، تاریخی، تربیتی تا علمی و آموزشی ساخته شده‌اند. این تنوع در موضوعات باعث می‌شود تا افراد به طور عام و گسترده‌تر با دنیای انگلیسی آشنا شوند و به توسعه دانش و درک زبانی خود بپردازند. در نتیجه، کارتون‌ انگلیسی به عنوان یک ابزار پویا و سرگرم‌کننده در فرآیند یادگیری زبان برنامه‌ریزی شده و موثر عمل می‌کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.