شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چهارباغ، شهر گل و گياه البرز مي‌تواند قطب گردشگري كشاورزي باشد

۱۶ بازديد

 

 ايسنا/البرز سرپرست اداره كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي البرز گفت: شهرستان چهار باغ منطقه‌اي مستعد با آب و هواي بسيار خوب است كه با ۲۵۰ گلخانه بيشترين تعداد گلخانه‌هاي استان را در خود جاي داده است و ظرفيت خوبي براي تبديل به قطب گردشگري كشاورزي و بومگردي در استان دارد.

به گزارش ايسنا، يحيي دارايي اظهار كرد: در بازديد از شهرستان چهارباغ امكان سنجي ظرفيت‌هاي اين منطقه در زمينه گردشگري و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري صورت گرفت كه بيشترين امكان در زمينه گردشگري كشاورزي وجود دارد.

سرپرست اداره كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي البرز با اشاره به بازديد از يك مجتمع خدماتي-رفاهي بين راهي در چهار باغ گفت: اين پروژه پذيرايي و خدماتي با ۱۳ هزار مترمربع مساحت و پنج هزار مترمربع زيربنا از تاسيسات بزرگ گردشگري اين منطقه است كه بيش از ۹۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و مجموعا ۱۷ ميليارد تومان تسهيلات حمايتي دريافت كرده است. اين طرح با سرمايه گذاري ۳۵۰۰ ميليارد ريال و با پيش‌بيني اشتغال ۷۰ نفر انجام مي‌شود.

دارايي با اشاره به ظرفيت‌هاي بومگردي در اين منطقه اضافه كرد: چندين متقاضي براي دريافت مجوز اقامتگاه بومگردي در اين منطقه وجود دارد كه در مرحله اخذ استعلامات هستند.

سرپرست اداره كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي البرز تأكيد كرد: چنانچه كساني كه در روستاهاي شهرستان چهارباغ، اقدام به سرمايه‌گذاري به خصوص در حوزه بوم‌گردي كنند، از تسهيلات حمايتي كم بهره، بهره‌مند مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : 10 تزئين بله برون در منزل

تأكيد بر حفاظت بيشتر از تپه‌هاي تاريخي-فرهنگي چهار باغ و ملك‌آباد

سرپرست اداره كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي البرز همچنين بر تشديد حفاظت از تپه هاي تاريخي- فرهنگي در چهارباغ و ملك آباد تأكيد كرد.

دارايي افزود: طي سفر نيمروزي از شهرستان چهارباغ و منطقه كم برخوردار چهارباغ و ملك‌آباد، از تپه‌هاي تاريخي چهارباغ و ملك‌آباد بازديد صورت گرفت.

سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي البرز با اشاره به اينكه اين تپه‌ها تحت حفاظت هستند، اظهار كرد: ايجاد انجمن‌هاي دوستدار ميراث‌فرهنگي و افزايش هماهنگي با دهياري و شوراهاي روستا و شهر براي افزايش حفاظت مد نظر است تا از هرگونه تخريب، خاكبرداري و دخل و تصرف در مناطق تاريخي جلوگيري شود.

دارايي حفاظت از ميراث فرهنگي و تاريخي را وظيفه‌اي همگاني عنوان كرد و گفت: حفاظت و صيانت از محوطه‌ها و تپه‌هاي تاريخي-فرهنگي وظيفه‌اي همگاني است و همه موظف به حفاظت از ميراث‌فرهنگي كشور هستيم .

گفتني است چهار باغ داراي ۱۰ تپه تاريخي-فرهنگي است كه از اين تعداد ۹ تپه به ثبت رسيده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.