شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

وقتي تالار وزنه‌برداري، سالن عروسي شد!

۲۳ بازديد

وقتي تالار وزنه‌برداري، سالن عروسي شد! / قرارداد مبهم، شكايت و پلمب؛ يادگاري رئيس سابق
سرنوشت سالن وزنه‌برداري به دليل قرارداد سراسر ابهامي كه در دوران مديريت پيشين فدراسيون منعقد شده همچنان نامشخص است.

به گزارش طرفداري، معضلي كه يادگاري دوران رياست علي مرادي بر اين فدراسيون است باعث شده سرنوشت محل برگزاري مسابقات ليگ برتر نامعلوم باشد.

مرادي در تصميمي عجيب و قابل تأمل، تالار وزنه‌برداري كه يكي از معدود سالن‌هاي تخصصي وزنه برداري در جهان است را به بخش خصوصي واگذار كرد. اين اتفاق بدون تشريفات اداري انجام شد و شبهات فراواني داشت.

بخش خصوصي نيز بعد از بازسازي كوچك و فرماليته نام اين سالن را به «تالار ايرانيان» تغيير داده و آن را براي برگزاري جشن، كنسرت و عروسي اجاره داد، در حالي كه كاربري اين سالن اساسا ورزشي است و براي برگزاري مراسم اينچنيني ساخته نشده, اتفاقي كه حتي اردوهاي تيم ملي وزنه‌برداري را تحت تأثير قرار داد.

هيچ‌گاه در خصوص هزينه‌ها و مفاد قرارداد ميان فدراسيون وزنه‌برداري و بخش خصوصي شفاف‌سازي نشد. جالب‌تر اينكه مرادي همان مبالغ دريافت‌شده از طرف قرارداد را به شركت توسعه پرداخت نكرده و بدهي چند ميليارد توماني روي دست فدراسيون گذاشته است.

هفته گذشته نخستين نشست خبري فدراسيون وزنه برداري در دوران سرپرست جديد برگزار شد. در اين نشست سجاد انوشيرواني سرپرست فدراسيون اعلام كرد فدراسيون وزنه‌برداري بدهي چهار ميليارد توماني به شركت توسعه و نگهداري امكان ورزشي دارد و چند سال است اجاره‌بهاي سالن پرداخت نشده است.

البته قرارداد در دوران شيوع كرونا به پايان رسيد، اما از آنجايي كه قرارداد‌ها در آن دوره خاص به صورت خودكار تمديد مي‌شد، فدراسيون تحت امر سجاد انوشيرواني همچنان با پيامدهاي اين قرارداد مبهم دست و پنجه نرم مي‌كند، چرا كه روز گذشته (دوشنبه) شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي با حضور در فدراسيون وزنه‌برداري اين سالن را به دليل بدهي چند ساله پلمب كرد.

بخش خصوصي كه بهره‌بردار اين سالن بوده، به نحوه اجراي قرارداد اعتراض دارد و از فدراسيون وزنه‌برداري شكايت كرده؛ فدراسيون وزنه برداري نيز به قرارداد معترض است و به دليل نامشخص بودن اجاره‌بها دست به شكايت از طرف مقابل زده است.

مقالات ديگر: باغ عمارت در تهران

تالار وزنه‌برداري در حالي پلمب شده كه قرار است مسابقات فصل جديد ليگ برتر از هفته آينده به ميزباني اين سالن آغاز شود.

بهداد سليمي سرپرست نايب‌رئيسي فدراسيون وزنه‌برداري در اين باره اظهار داشت:

فدراسيون وزنه برداري مبلغ ۴ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان به شركت توسعه بدهي دارد. طي ۶ سال گذشته فدراسيون بابت اجاره بها هيچ مبلغي به شركت پرداخت نكرد و همين مسئله باعث اين بدهي سنگين شد. علاوه بر اين ها فدراسيون حدود ۲ ميليارد تومان هم بدهي جاري داشت.

وي خاطرنشان كرد:

از وقتي آمديم، با بدهي بيش از ۸ ميليارد توماني و حجمي از مطالبات دولتي و مردمي مواجه بوديم. متأسفانه شرايط به گونه اي است كه روي هر نقطه اي در وزنه برداري دست مي گذاريم آن نقطه به يك خرابه تبديل شده اما براي رسيدگي به همه اين شرايط انگيزه و برنامه داريم.

سجاد انوشيرواني سرپرست فدراسيون وزه برداري هم درباره پلمب سالن وزنه‌برداري گفت:

قراداد اين شركت با فدراسيون وزنه‌برداري تمام شده، به همين خاطر قرار است قبل از اينكه تمديد كنيم، اين موضوع تعيين تكليف شود. شركت توسعه اين سالن را پلمب كرد تا به وضعيت آن رسيدگي شود. پيش از اين سالن مسابقات به بخش خصوصي اجاره داده شده تا از منابع درآمدي آن به نفع وزنه‌برداري بهره‌برداري شود.

وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به پلمب اين سالن هفته آينده مسابقات باشگاهي در همانجا برگزار مي‌شود؛ اظهار داشت:

تلاش مي‌كنيم تا آن موقع اين چالش را برطرف كنيم. به هر حال به دليل بدهي فعلا اين سالن پلمب شد و بايد هر چه سريع‌تر تكليف آن مشخص شود.

 

منبع: https://parsfootball.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.