شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

هفدهمين دوره جشنواره تجليل از تعاوني‌هاي برتر استان تهران برگزار شد

۱۸ بازديد

هفدهمين دوره جشنواره تجليل از تعاوني‌هاي برتر استان تهران برگزار شد
در مراسمي كه با حضور مسئولين كشوري و لشگري در تالار خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد از تعاوني هاي برتر استان تهران تجليل شد.

به گزارش بازاركار به نقل از روابط عمومي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تهران، «مهدي مسكني» معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در هفدهمين دوره جشنواره تجليل از تعاوني‌هاي برتر استان تهران اظهار داشت: بخش مردمي تعاون بايد تقويت شود تا بخش دولتي آن قدرتمند شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه اقتصاد سه بخش دولتي، تعاون و خصوصي است، گفت: عزم و اراده دولت براي توسعه بخش تعاون وجود دارد كه اميدواريم در ماه‌هاي پيش رو شاهد ارتقاي اين بخش باشيم.
حامد ويس كرمي مديركل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان تهران در اين مراسم، ضمن تبريك هفته تعاون به تلاشگران و فعالان اين حوزه با تاكيد بر اينكه دولت سيزدهم دولت مردمي است، اظهار داشت: بخش تعاون مي‌تواند به عنوان يك نهاد اقتصادي و اجتماعي يكي از بهترين بسترها براي مردمي كردن دولت و تحقق شعار دولت مردمي باشد.
وي گفت: جشنواره تعاوني‌هاي برتر استان تهران با هدف انتخاب و معرفي تعاوني هاي الگو و در راستاي توسعه و ترويج فرهنگ تعاون و شناساندن نمونه هاي موفق به بخش تعاون برگزار شد.
وي با بيان اينكه تعاوني‌ هاي كانديداي كسب عنوان «تعاوني برتر» ، پس از ثبت نام با شاخص هاي كمي و كيفي ارزيابي شده‌اند، گفت: اين تعاوني‌ها در گرايش‌هاي تامين نياز توليدكنندگان، تامين نياز مصرف كنندگان، تامين نياز صنوف، تعاوني هاي توليدي و توزيعي، معدني، كشاورزي، مسكن، عمران، خدمات، اعتبار، حمل و نقل، فرش دستباف و… به عنوان تعاوني هاي برتر انتخاب شدند.
وي با اشاره به اين كه تعاوني ها عامل توزيع عادلانه سرمايه و ثروت در بين مردم هستند، افزايش سطح همبستگي مردم را از ثمرات توسعه فرهنگ تعاون دانست.
ويس كرمي ضمن اشاره به استقبال ۱۸ برابري تعاونگران استان تهران از جشنواره امسال، نسبت به سال گذشته از ايجاد ۲۳۴ تعاوني با اشتغال بيش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال اول دولت سيزدهم در استان تهران خبر داد.
وي با اشاره به نقش مهم تعاوني ها در گسترش اقتصاد مردمي بيان كرد: در حال حاضر بيش از ۱۷ هزار و ۳٠٠ تعاوني در استان تهران به ثبت رسيده كه بيش از ۱۱ هزار تعاوني با حدود ۵۹۰ هزار شغل در حال فعاليت هستند.
وي همچنين از رشد ۹۸ درصدي صدور پروانه هاي ساختماني در تعاوني‌هاي مسكن، رشد ۱۵ درصدي نظارت بر تعاوني‌ها، رشد ۱۹۰ درصدي در ساماندهي و كمك به فعالسازي تعاوني هاي غيرفعال در چند ماه اخير سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتداي سال ۱۴۰۱ تاكنون بيش از ۱۶ هزار نفر ساعت آموزش به تعاوني هاي استان تهران ارائه شده است.
محسن منصوري استاندار تهران نيز در اين مراسم از ارتقاي سهم تعاوني‌ها خبر داد و گفت: دولت سيزدهم با اجراي طرح مردمي سازي يارانه‌ها و طرح تحول اقتصادي بخش زيادي از مشكلات را حل كرد.
سيد اميرحسين جوزي سرپرست دفتر آموزش، ترويج و تحقيقات تعاوني وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي استان تهران، اظهار داشت: ۲ رويكرد كيفي و كمي براي رتبه‌بندي تعاوني‌ها در سامانه ‌تعاون درنظر گرفته شده است. يك هزار و ۲۰۰ امتياز و شاخص براي انتخاب تعاوني‌ها وجود دارد كه براساس آن برترين تعاوني‌ها انتخاب مي‌شوند.
جوزي با تاكيد بر اينكه اعتقاد به باور تعاون را بايد در جامعه ترسيم كرد گفت: همزمان با هفته تعاون نمايشگاه رسم تعاون را در برج ميلاد برگزار كرديم كه با استقبال خوب مسئولان و تعاونگران همراه بود.
وي با اشاره به اينكه بايد رويكردهاي جديد تعاون را براي نسل جديد از طريق ظرفيت آموزش و پرورش ‌نهادهاي فرهنگي و علمي ترويج كنيم گفت: انديشكده تعاون با برگزاري رويدادي، پيشنهادهايي را براي معرفي بخش تعاون به سازمان هاي مردم نهاد و مجموعه هاي مختلف ارائه كرد.
جوزي از تعاونگران درخواست كرد تا با هم افزايي و همفكري تعاونگران، شاهد شكوفايي اين بخش در اقتصاد كشور باشيم.
خان بلوكي رئيس اتاق تعاون استان تهران در اين مراسم گفت:در اين اتاق سعي مي كنيم به نحو مطلوب خواسته هاي اعضاي تعاون را مطالبه و مشكلات را رفع كنيم.

مقالات ديگر: بهترين باغ تالار تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.