شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چالش هاي انتخاب تالار و باغ تالار براي مراسم عقد و عروسي

۱۵ بازديد

چالش هاي انتخاب تالار و باغ تالار براي مراسم عقد و عروسي

باغ تالار جاجرود

اگرچه بسياري از جنبه‌هاي عروسي مانند انتخاب مدل لباس و دسته‌گل عروس و يا چشم‌پوشي كردن از خريد كيك عروسي، كاملاً سليقه‌اي و شخصي است، اما انتخاب محلي براي برگزاري مراسم عروسي مانند تالار يا باغ تالار اجتناب‌ناپذير است. برگزاري مراسم عروسي بدون وجود محلي براي جمع شدن و جشن گرفتن ميسر نخواهد شد.

به گزارش گروه بازرگاني خبرگزاري دانشجو، اگرچه بسياري از جنبه‌هاي عروسي مانند انتخاب مدل لباس و دسته‌گل عروس و يا چشم‌پوشي كردن از خريد كيك عروسي، كاملاً سليقه‌اي و شخصي است، اما انتخاب محلي براي برگزاري مراسم عروسي مانند تالار يا باغ تالار اجتناب‌ناپذير است. برگزاري مراسم عروسي بدون وجود محلي براي جمع شدن و جشن گرفتن ميسر نخواهد شد.

بااين‎‌وجود پيداكردن يك تالار مناسب كار آساني نيست. ممكن است گزينه‌هاي زيادي براي انتخاب پيش روي شما وجود داشته باشد، اما براي اين‌كه بتوانيد از بين گزينه‌هاي موجود بهترين انتخاب را داشته باشيد، ادامه اين مطلب را بخوانيد.

عقد و عروسي

در اين مقاله نكات كليدي و مهمي كه بايد قبل از رزرو يك تالار براي برگزاري مراسم عروسيتان بدانيد، آورده شده است.

ابتدا با يك برنامه‌ريز مراسم عروسي يا تشريفات مجالس مشورت كنيد:
قبل از جستجو كردن براي رزرو يك تالار يا باغ تالار عروسي، بهتر است با يك فرد خبره در زمينه برنامه‌ريزي و تشريفات عروسي صحبت كنيد. اين فرد با ويژگي‌هاي كه يك تالار عروسي خوب بايد داشته باشد مانند چيدمان و دكوراسيون، خدمات، منوي شام و ... آشنايي بيشتري دارد، لذا مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد فضايي كه بيشترين شباهت را به لوكيشن رؤياييتان دارد، انتخاب كنيد.

تالار يا باغ تالاري را انتخاب كنيد كه به تصورات ذهني و رؤياهايتان بيشترين شباهت را داشته باشد:
اگرچه ممكن است اين موضوع بديهي به‌نظر برسد اما بهتر است اشاره كنيم كه حس زيبايي‌شناختي خود را در انتخاب تالار عروسي به‌كار بگيريد. اگر مي‌خواهيد يك مراسم عروسي مجلل و مدرن داشته باشيد، تالارهاي بزرگ و معروف را شناسايي كنيد. ازطرفي‌ديگر اگر مي‌خواهيد عروسي خود را در فضاي سبز برگزار كنيد، باغ تالارها با فضاهاي سبز و حوضچه‌هاي آب مي‌توانند بهترين گزينه براي شما باشند.

قبل از رزرو تالار يا باغ تالار، تعداد نهايي مهمانان خود را مشخص كنيد:
بهتر است قبل از انتخاب محل برگزاري مراسم عروسيتان، ليستي از افرادي كه قرار است در مراسمتان حضور داشته باشند، تهيه كنيد. ممكن است تالار مورد نظر شما براي تعداد مهماناني كه در نظر گرفتيد، فضاي كافي نداشته باشد يا بالعكس بيش از اندازه بزرگ باشد كه در هر دو صورت با مشكل مواجه خواهيد شد. بهتر است در مورد ليست مهمانان با خانواده خود مشورت كنيد، زيرا ممكن است آنها افراد ديگري را كه در ليست شما قرار ندارند، براي شركت در مراسم عروسيتان دعوت كرده باشند. با اين‌كار در بسياري از هزينه‌هاي عروسي مانند هزينه ورودي افراد به تالار يا باغ تالار، صرفه‌جويي خواهد شد.

تالار عروسي سالن عقد

قبل از رزرو تالار بودجه‌اي كه قرار است براي آن اختصاص دهيد را تعيين كنيد:
به‌خاطر داشته باشيد كه هزينه تالارهاي مختلف به موارد متعددي بستگي دارد. درواقع هزينه‌اي كه بابت رزرو تالار يا باغ تالار پرداخت مي‌كنيد تنها براي فضايي كه در اختيار شما قرار مي‌دهند، نيست. منوي غذاي انتخابي، دكوراسيون، گل‌آرايي و ساير تزئينات سالن، نحوه چيدمان و ديزاين ميزهاي پذيرايي، وسعت سالن، گروه موسيقي و ساير خدمات كوچك و بزرگي كه تالارها ارائه مي‌دهند، در هزينه‌اي كه از شما دريافت مي‌شود، نقش دارند. بنابراين قبل از انتخاب اين خدمات بهتر است بودجه خود را درنظر داشته باشيد و براساس آن تالار محل برگزاري مراسمتان را انتخاب كنيد.

برخي ديگر از بودجه هايي كه ممكن است در مديريت هزينه ها لازم باشد كه براي آن هزينه كنيد، انتخاب آتليه و باغ عكاسي است. بهتر است جهت مديريت هزينه هاي مراسم عقد و عروسي خود اين نكته را نيز مد نظر داشته باشيد.

نحوه دسترسي به تالار يا باغ تالار و مسيرآن را در نظر بگيريد:
قبل از رزرو تالار پذيرايي، مطمئن شويد كه دسترسي به محل براي مهمانان راحت است و لازم نيست مسافت طولاني و پيچيده‌اي را براي رسيدن به تالار طي كنند. ممكن است محلي كه براي برگزاري مراسمتان انتخاب كرده‌ايد، خارج از شهر باشد؛ بنابراين بهتر است به‌همراه كارت دعوت، كروكي يا لوكيشن تالار را نيز براي مهمانان ارسال كنيد تا براي رساندن خودشان به آن، دچار مشكل نشوند.

قبل از انتخاب تالار، مطمئن شويد كه جاي پارك مناسب براي مهمان‌ها وجود دارد:
مطمئناً شما مي‌خواهيد تجربه خوب و به‌يادماندني را در ذهن مهمانان‌تان رقم بزنيد. اگر محل برگزاري مراسم عروسيتان پاركينگ مناسبي نداشته باشد و مهمانان مجبور باشند ماشين خود را چند صد متر دورتر پارك كنند و پياده به محل تالار بيايند و در پايان نيز اين مسافت را مجدد با پاي پياده برگردند، قطعاً تجربه جالبي برايشان نخواهد بود. بنابراين بهتر است قبل از انتخاب و رزرو تالار، از نزديكي پاركينگ به محل برگزاري مراسم اطمينان حاصل كنيد.

از مدير تالار بپرسيد كه آيا مي‌توانيد از آشپز، طراح دكوراسيون و گروه موسيقي انتخابي خودتان استفاده كنيد يا خير:
بسياري از تالارها منوي غذا، دكوراسيون سالن و گروه موسيقي اختصاصي خودشان را دارند و اگر اين مكان‌ها را برگزاري مراسم عروسي خود انتخاب كرده‌ايد، ممكن است ‌مديريت تالار به شما اجازه ندهد اين موارد را از پكيج خدماتشان حذف و سليقه شخصي خودتان را جايگزين كنيد. بنابراين اگر اين موارد براي شما حائز اهميت است، بهتر است قبل از رزرو تالار در مورد محدوديت‌هاي اين‌چنيني بحث و گفتگو كنيد.

در طراجي دكوراسيون تالار ممكن است از اسپيس فريم استفاده شود كه برخي از تالارها بعضي از مكان هاي تالار را با اجاره اسپيس فضاسازي كرده و تجهيز مي نمايند.

تشريفات عروسي

در مورد بازه زماني بين شروع و خاتمه مراسم سوالات خود را از مديريت تالار يا باغ تالار بپرسيد:
قبل از عقد قرارداد با تالار موردنظرتان محدوديت زماني را تعيين كنيد. ساعات خدمات‌رساني بسياري از تالارها از 19 تا نهايتاً 24 شب است و اگر شما ازجمله افرادي هستيد كه تمايل داريد مراسمتان تا سپيده‌دم ادامه داشته باشد، بايد آن را با مديريت تالار درميان بگذاريد. برخي از تالارها بر اساس قانون، مجوز اين كار را ندارند اما برخي ديگر ممكن است در ازاي دريافت مبلغ بيشتر، مدت زمان برگزاري مراسمتان را افزايش دهند.

قبل از انتخاب باغ تالار از نحوه مديريت مراسم درصورت بارش باران مطلع شويد:
اتفاقات غيرمنتظره همواره بخشي از برگزاري مراسم‌ها به‌خصوص مراسم‌هاي عروسي هستند. يكي از اين اتفاقات غيرمنتظره بارش برف و باران است كه ممكن است كاملاً مراسم عروسي شما در فضاي باز را تحت تأثير قرار دهد و استرس زيادي را به شما و مهمان‌ها تحميل كند. با درنظرگرفتن اين موارد بهتر است قبل از اينكه تصميم بگيريد عروسي خود را در فضاي باز باغ تالار برگزار كنيد، ابتدا وضعيت آب وهوايي محل برگزاري را در تاريخ مراسمتان چك كنيد، سپس تمهيدات لازم در صورت بارش احتمالي باران را درنظر بگيريد. از مديريت باغ تالار بخواهيد در مورد تجهيزات و برنامه‌هايشان درصورت بارش احتمالي باران توضيحات مفصلي ارائه دهد. بسياري از باغ‌تالارها داراي آلاچيق‌هاي سرپوشيده هستند و برخي نيز از اسپيس فريم و چادرهايي كه مخصوص برگزاري مراسم در فضاي باز هستند، استفاده مي‌كنند.

تالار مورد نظرتان در روز برگزاري مراسمتان قابل رزرو باشد:
اگر قبل از انتخاب تالار، تاريخ برگزاري مراسمتان را مشخص كرده‌ايد، بايد توجه داشته باشيد كه تالار موردنظر در اين تاريخ توسط زوج ديگري رزرو نشده باشد. بنابراين اگر مصمم هستيد كه مراسمتان را در تالار خاصي برگزار كنيد بهتر است هرچه زودتر و از چند ماه قبل، براي رزرو كردن آن اقدام كنيد.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.