پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

اولين همايش ملي روان درماني ايران در دانشگاه محقق اردبيلي

۱۸ بازديد

به صورت مجازي برگزار شد؛


برگزاري همايش


اولين همايش ملي روان درماني ايران در دانشگاه محقق اردبيلي

اولين همايش ملي روان درماني ايران با پذيرش ۲۲۵ مقاله به صورت مجازي در دانشگاه محقق اردبيلي برگزار شد.


اولين همايش ملي روان درماني ايران در دانشگاه محقق اردبيليبه گزارش خبرگزاري صدا و سيماي مركز اردبيل؛ رئيس دانشگاه محقق اردبيلي در مراسم افتتاحيه اين همايش گفت: ارسال بيش از ۲۶۰ مقاله به اين همايش نشان از استقبال پژوهشگران از اين همايش و موضوعات آن است.

دكتر حبيبي افزود: شيوع ويروس كرونا در دنيا وضعيتي ايجاد كرده است كه نياز به علم روان‌شناسي و مشاوره و اهميت آن بيش‌ از پيش مشخص شده است.

وي با بيان اينكه نياز به علوم روان‌شناسي در جامعه گسترش‌ يافته است، تصريح كرد: به دليل اهميت موضوع حتماً بايد همايش‌ها و هم‌انديشي‌هاي مختلف در موضوعات علوم روان‌شناسي برگزار شده و براي مشكلات اجتماعي راهكار‌هايي ارائه شود.

حبيبي با بيان اينكه دانشگاه محقق اردبيلي با تلاش‌هاي ارزنده تمامي كاركنان در مسير رشد و تعالي علمي قرار گرفته است، تشريح كرد: دانشگاه محقق اردبيلي در آخرين رتبه‌بندي جهاني تايمز ۲۰۲۲ با ۲۰۰ پله صعود موفق به كسب رتبه ۶۰۰-۵۰۱ در بين هزار و ۶۶۲ دانشگاه از سراسر دنيا و رتبه ارزشمند ۵ در بين ۵۸ دانشگاه ايراني حاضر شده است.



اولين همايش ملي روان درماني ايران در دانشگاه محقق اردبيلي


حجت‌الاسلام‌ حسني رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان اردبيل و مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي هم گفت: خداوند متعال انسان را در دو بُعد جسمي و روحي آفريده است.

وي با بيان اينكه بدن مركب روح انسان است، ادامه داد: همه نعمات زميني غذاي جسم انسان است و همه اخلاقيات، اذكار، عبادات غذاي روح انسان است.

دكتر حاتمي دبير علمي اولين همايش ملي روان درماني ايران و رئيس سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره كشور هم در ارتباط مجازي و آنلاين در اين مراسم گفت: امروزه روان‌شناسي خود را به جامعه تحميل كرده است و تأثير علوم روان‌شناسي در عرصه‌هاي مختلف زندگي مردم قابل‌مشاهده است.

وي با بيان اينكه روزانه ۱۳۰ هزار مشاوره روان‌شناسي در كشور به مردم ارائه مي‌شود، ادامه داد: ۷ هزار روان‌شناس از نظام روان‌شناسي و مشاوره كشور پروانه فعاليت دارند و ۳۵ هزار نفر عضو اين نظام هستند.

دبير علمي اولين همايش ملي روان درماني ايران و رئيس سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره كشور اضافه كرد: براي مقابله با ويروس كرونا بايد پيوست سلامت روان وجود داشته باشد كه متأسفانه اين پيوست در زمينه مقابله با ويروس كرونا وجود ندارد.

دكتر ميكائيلي عضو هيئت علمي دانشگاه محقق اردبيلي هم گفت: روان درماني به‌ كار بردن اصول علمي براساس رويكرد‌هاي نظري است تا مشكلات عاطفي، روحي، رواني و ... افراد را حل كند.

وي با بيان اينكه روان‌درماني كاري كاملاً علمي است كه هر كس نمي‌تواند آن را انجام دهد، تشريح كرد: بيشترين مشكلات مبتلايان به ويروس كرونا اضطراب، استرس و كرختي هيجاني است و كرختي هيجاني ممكن است سال‌ها در اين افراد باقي بماند.

دكتر آقاجاني عضو هيئت‌علمي دانشگاه محقق اردبيلي و دبير اجرايي اولين همايش ملي روان درماني ايران گفت: ۱۸ آذرماه ۱۳۹۹ مجوز ISC اين همايش دريافت شد و تا ۱۲ شهريورماه سال جاري مهلت ارسال مقاله به اين همايش تمديد شده بود.

وي با بيان اينكه ۲۶۸ مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده بود، افزود: ۲۲۵ مقاله مورد پذيرش قرار گرفت و ۱۹ مقاله در سه پنل تخصصي ارائه مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.