پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مهمترين مانع ازدواج جوانان چيست؟

۱۰ بازديد

مهمترين مانع ازدواج جوانان چيست؟

 

ايسنا/كرمانشاه اين روزها هزينه‌هاي سنگين ازدواج، از جهيزيه و مهريه بالا گرفته تا هزينه‌هاي برگزاري مراسم نامزدي و عقد و عروسي سد راه ازدواج جوانان شده و آن‌ها را از تشكيل زندگي باز مي‌دارد.

برگزاري مراسم نامزدي

ازدواج‌هاي امروزي با گذشته خيلي فرق كرده‌ و اين روزها سايه تجملات، چشم و هم‌چشمي و اسراف بر ازدواج‌ها حسابي سنگيني مي‌كند و بسياري جوانان با در نظر گرفتن اين هزينه‌هاي سرسام‌آور، رغبتي به تشكيل خانواده ندارند.

قاليشويي نارمك

حجت الاسلام شمس‌الله جليليان كارشناس مسائل مذهبي به مناسبت هفته ازدواج، در گفت وگو با ايسنا، با توصيه به جوانان و خانواده هاي آنها بر ساده زيستي و دوري از تجمل گرايي در امر ازدواج، اظهار كرد: جوانان و خانواده ها بدانند كه تجمل گرايي نه فقط باعث خوشبختي دختر و پسر در ازدواج نمي شود، بلكه به دليل هزينه هاي زيادي كه بر دوش خانواده ها مي گذارد، هم خانواده آقا پسرها و هم خانواده دخترخانم ها را براي تامين مخارج ازدواج در تنگنا مي گذارد و شيريني ازدواج را بر كام خانواده هاي زيادي تلخ مي كند.


جليليان ادامه داد: جوانان امروزي با اين تصور كه يك‌شب هزار شب نمي‌شود به ازدواج نگاه مي كنند و با اين تصور با كلي وام و قرض مراسمي را برپا مي‌كنند كه يك‌عمر بدهي برايشان باقي مي‌ماند و تا سالهاي سال بايد اقساط وام عروسي و قرض هاي خود را پرداخت كنند.


مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه نبي اكرم(ص) استان كرمانشاه با تاكيد بر اينكه تجمل گرايي خوشبختي نمي‌آورد، گفت: داشتن يك زندگي آرام نه به جهيزيه است، نه به عروسي مفصل و نه حتي مهريه سنگين. خوشبختي را بايد در لحظه‌هاي محبت و گذشت در زندگي جستجو كرد، زندگي مشترك را بايد در كنار هم به دور از هرنوع چشم و هم‌چشمي ادامه داد تا زندگي دوام و قوام داشته باشد.


وي در ادامه خانواده ها و زوج هاي جوان را به برگزيدن سبك زندگي ايراني اسلامي در ازدواج ها توصيه كرد و افزود: در اين سبك ازدواج زندگي حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترين الگو براي جوانان است، ازدواجي كه بر مبناي رسيدن به بندگي خداوند شكل گرفت و ثمره آن فرزنداني چون امام حسين(ع) و امام حسن(ع) و حضرت زينب(س) بود كه الگوهاي جامعه هستند.


جليليان تصريح كرد: اگر جوانان سبك زندگي حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگوي زندگي خود قرار دهند و بر مبناي ايمان، تقوا، اخلاق مداري و ... همسر برگزينند، قطعا زندگي سرشار از آرامش و مهر و وفا را تجربه خواهند كرد.


وي يادآور شد: حضرت زهرا(س) در شرايطي امام علي(ع) را به عنوان همسر برگزيد كه خواستگاران فرواني داشت كه خيلي هاشان از متمكنان و ثروتمندان عصر خود بودند، لذا دختران امروزي با تاسي از سيره حضرت زهرا(س) در انتخاب همسر مي‌توانند زندگي سرشار از آرامش و معنويت را براي خود انتخاب كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.